پوشک بزرگسال

همه چیز درباره زیرانداز ( دروشیت )

زیر انداز بیمار یا زیر انداز یکبار مصرف

همه چیز درباره زیر انداز یکبار مصرف

زیر انداز یکبار مصرف همان دورشیت بهداشتی می باشد ، یکی از دلایل ایجاد زخم های بستر یا زخم های فشاری , رطوبت بالای محیط ضمن فشار بر محل است.همچنین رطوبت در مورد مددجویان کم تحرک یکی از دلایل اصلی ریزش موی سر به شمار می رود. بهترین درمان , انجام یک اقدام پیش گیرانه برای کاهش رطوبت است. زیر انداز یکبار مصرف اغلب برای محافظت از پوست بیماران بی اختیاری استفاده می شود. این محصولات به طور موثر رطوبت را جذب میکنند و سطح خشک استاندارد را برای پوست فراهم میکنند . ساخت یک زیرانداز یا دروشیت با سه هدف انجام میشود.

هدف اول: لایه پشت آن باید ضریب اصطکاک کم برای جلوگیری از آسیب های پوستی بر اثر اصطکاک داشته باشد .

هدف دوم : یک هسته جاذب مرکزی داخلی باید به سرعت رطوبت را جذب و در سطح لایه داخلی منتشر کند.

هدف سوم: هسته و بافندگی باید با هم همکاری کنند تا رطوبت را حفظ کنند و مانع بازگشت رطوبت یا مایع شوند.

دو نوع اصلی زیرانداز وجود دارد :قابل شست وشو یا چند بار مصرف و یک بار مصرف.

انواع یک بار مصرف همان طور که از نامش پیداست برای یک بار استفاده طراحی شده اند.زیرانداز یک بار مصرف در انواع مختلفی از ساخت و ساز تولید میشود. آنها معمولا  دارای یک لایه ضد آب برای پایین , یک لایه میانی برای جذب مایع و یک لایه از پارچه لطیف برای سطح تماسی است. لایه میانی معمولا شامل چند لایه بافت برای جذب مایعات است.

لایه بالایی این محصول ها در تماس با سطح بدن مصرف کننده است لذا تولید کنندگان از موادی مانند پنبه در ساخت آن استفاده میکنند که راحتی بیشتری را برای مصرف کنندگان فراهم کنند . ورق های بالایی و زیرین توسط چسب به لایه مرکزی اتصال پیدا میکنند و هم چنین اطراف آنها نیز توسط چسب و پرس , پک میشود تا از خروج مایع از اطراف جلوگیری شود. کارشناسان به این روند channeling یا کانالینگ می گویند .

پد های از این نوع مانند زیراندازهای تافته , جولی , جان پد , ایوونی , کاوا , مولی پد و زیر انداز ایزی لایف انواع شناخته شده بازار کالا پزشکی و شوینده بهداشتی و سیسمونی است . تمام این محصولات یک بار مصرف را می توانید در طیف وسیعی از انواع و اندازه ها دریافت کنید بنابراین انتخاب زیرانداز بسته به نوع استفاده , سایز تخت , صندلی یا بدن ساده خواهد بود.

انواع قابل شست و شو و به اصطلاح چند بار مصرف بر اساس عواملی مثل جذب , مواد و اندازه طبقه بندی میشود . مواد مورد استفاده برای این نوع محصولات نوعی پلیمر جاذب است.مقدار پلیمر مورد استفاده و تراکم مواد دو عامل است که در نهایت قدرت جذب را تعیین می کند. برای لایه های قابل شست و شو معمولا از ونیل استفاده می شود که مقرون به صرفه است. ساختارهای urethane گران تر است اما پس از شست و شو سریع تر خشک می شود و برای استفاده مجدد قاب ریکاوری خواهد بود.

بهترین زیرانداز را انتخاب کنید

برای انتخاب زیرانداز یا (دروشیت ) بهداشتی مناسب و کارآمد باید فاکتورهای زیر را مد نظر قرار دهید:

جذب . یکی از کاربرد های زیرانداز بهداشتی ( دروشیت ) در طول شب به عنوان لایه اطمینان ثانویه است. در طول ۲۴ ساعت شبانه روز , مدت زمان شب تا صبح یکی از چالش برانگیز ترین بازه های زمانی است لذا با انداختن یک زیرانداز یا دروشیت بر روی رخت خواب یا تخت از نشت احتمالی در طول شب آسوده خاطر باشید. به طور معمول هر زیر انداز ۴ فنجان مایع را به راحتی جذب میکند. زیراندازهای با جذب بالاتر ممکن است کارامد تر باشند اما افرادی که بی اختیاری خفیف دارند یا برای تعویض پوشک نوزادان یا کودکان با جثه کوچک همان جذب معمولی کفایت میکند.

سایز . زیراندازها انواع مختلفی ابعاد را متناسب با کاربرد عمومی مصرف کنندگان شامل میشوند. عموما اندازه ها شامل ۶۰*۹۰ یا ۶۰*۱۶۰ یا ۸۰*۱۸۰ یا ۳۰*۳۰ است اما کارامدترین سایز که متناسب استفاده تخت و صندلی یا ویلچر است و برای تعویض پوشک نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک است سایز ۶۰*۹۰ است. در حال حاضر این سایز به راحتی ۸۰% مصارف را تامین میکند.

برخلاف محصولاتی مانند پوشک استخری یا پوشک بزرگسالان در مورد زیرانداز ( دروشیت ) دسته بندی و رتبه بندی دقیقی وجود ندارد . چراکه بسیاری از محصولات با کیفیت مانند تافته و ایزی لایف در این رتبه بندی های جهانی بررسی نمی شوند زیرا رتبه بندی های انجام شده بر اساس فاکتورهای علمی و بهداشتی نیست و تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

چنانچه در صورت مقایسه به راحتی عدم تطابق و یکپارچگی را در رتبه بندی های مختلف می توان دید. اما طی بررسی آماری سایت های داخلی و جنس های موجود در بازار ایران کالاهای پرفروش همراه با رضایت مشتری به ترتیب ایوونی evony , تافته tafteh, جولی joly  و بنلا benla است.لازم به ذکر است زیرانداز برند ایزی لایف در تاریخ گردآوری این مقاله هنوز وارد بازار نشده لذا در این بررسی قرار نگرفته است.

در مصرف زیرانداز و دروشیت لازم به ذکر است اگر در طول شب یا تعویض خیس یا مرطوب نشود و اصطلاحا کثیف نشود مجددا قابل استفاده است. از زیرانداز به جای حوله برای خشک کردن خیسی یا محل شسته شده استفاده نشود تا در مصرف زیرانداز صرفه جویی شود. محل نگهداری زیر انداز های باز شده باید در جای خشک و نسباتا خنک باشد ؛ لذا پس از باز شدن پک دروشیت این محصولات مستعد جذب رطوبت محیط میشوند و در صورت نگهداری غیر اصولی کیفیت محصول پایین می آید.

نصف کردن یا بریدن زیرانداز و تبدیل دستی آن به سایز های کوچک تر به دلیل ایجاد شکاف بین لایه ها کیفیت را پایین میاورد و این برش باعث نشتی مایع از اطراف میشود.

در مورد خریدارانی که برای مصارف حیوانات خانگی از دروشیت استفاده می کنند توصیه می شود با بیسکوویت تشویقی یا سایر روش های آموزشی حیوان را عادت دهند که فقط برای دفع یا غلتیدن از محلی که زیر انداز در آن قرار گرفته استفاده کند و حیوان به پاره کردن و بازی کردن با دروشیت عادت نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *